Friday, August 29, 2014

Warna



Assalamualaikum.


Hari ini, F pergi pasar with mama and papa. After that dia hantar gambar through Whatsapp. F selalu kalau nampak benda menarik, memang akan dia bagitahu pada aku. Everything. Baik kan dia? Haha. Sebab pada dia, pendapat aku paling utama. Dia akan minta pendapat aku dulu. Kalau aku kata, No, means No. Kalau aku kata, Yes, means Yes. Gitu la.


So, perbualan kami lebih kurang begini.





We are very outspoken. Kami suka pretend bincang benda yang tak akan jadi pun, sometimes suka acting, berlakon, berdrama. So drama. (Full of drama). Argh too bad. I miss Shah Alam now. I miss our moments.

Dear Sunshine,
Thank you for being my laughing gas. Love you to the moon and back, (as usual). Love you Love you Love you. Please jangan bosan. Hehe.


Lupa pulak nak bagitau, semalam aku call mama (His Mom). Yes, aku dengan family dia memang rapat. Too close. Papa suka buat aku ketawa, adoi. Aku tak tahu la, mungkin aku ni kategori ketawa yang benda kecil pun nak ketawa. Happy go lucky person. Mama pula suka cerita macam-macam. Mama cakap, kalau aku dengan F, memang riuh rumah nanti. Nak dijadikan cerita, aku buat biskut raya hari tu guna resipi mama, punyalah mama sorok biskut raya yang aku buat sampai tinggal satu, takut orang lain makan. Aku tahu biskut tu keras tau tak. Tapi, aku terharu, Fero sanggup makan, and mama pun makan. Walaupun papa cakap, biskut aku buat tu keras. HAHA. And suruh mama pos balik. (Ok nak gelak sangat sekarang). 

Terima kasih papa and mama, first time jumpa pun aku, mama papa dah suruh biasakan panggil mereka papa and mama, itu yang aku agak terharu. Aku jumpa mereka dalam tahun 2012. And mama papa pernah ke Ipoh, ke rumah aku, untuk jumpa mama abah aku. They're amazing. Aku anggap mereka macam parents aku sendiri. Yang pasti, aku sayang mereka hingga hujung nyawa aku. Aku ada 2 bonda dan 2 ayahanda untuk dijaga.

Pada aku, apa yang mereka buat untuk aku, adalah satu perkara paling terbaik untuk aku. Stand for me, and they know what I feel. Terima kasih papa and mama. Gambar papa and mama, tak boleh letak lagi kat blog, sebab nanti dah kahwin baru boleh letak. Google is crawling nanti. Walaupun aku pakai robots text. tapi aku rasa macam ada gambar yang Google masih ambil and jadikan public. I don't know.


I love them to the moon and back. Forever till Jannah.


Untuk kedua ibu bapa aku,
Thank you for loving me. Sangat mencintai kalian berdua. Lebih dari nyawa anakanda sendiri.



Love,
El.


P/s : Bought something for him today. 29/08/2014. Tak boleh bagitahu apa benda. Surprise hubby!

Simba in the house

Assalamualaikum.

Alhamdulillah. F bought a cat yesterday. Even though we quite excited with SIMBA existence instead of TIGER, hm hm. We plan to let go SIMBA due to certain circumstances. But it depends on F's decision. If he decide to let it go, I'm okay with it. It quite difficult for Fero to keep it at his home. His neighbor already took NEO and lock up NEO at their home. Afraid that will happen to SIMBA though.




Isn't SIMBA beautiful?

Positive thought.


Alhamdulillah, untuk kebahagiaan yang diberikan kepada ku. Kita kena positif setiap hari, baru hidup kita bahagia selalu. Alhamdulillah. Cara nak positif mudah saja. Kalau kalian tengok Wall aku di Facebook, aku tak pernah pun tulis benda emotional. Itulah aku. Aku jarang mempamerkan emosi aku di Facebook melainkan ianya membawa positive vibre, yeah ya know.

Alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi, Aku rasa setiap kali ujian yang diberikan oleh Allah s.w.t, telah memberikan kesan yang baik kepada hubungan kami. Syukur.

Aku seorang yang sentiasa positif dan suka psycho orang. Adakala aku nak tengok perangai seseorang itu bagaimana adalah dengan melihat cara dia di Facebook, keturunan, keluarga, emosi dan kebijaksanaan dia terpapar menerusi setiap apa yang ditulis. Hehe. Aku rasa I've enough. I know Fero jaga hati aku sangat. Fero pernah cakap pada aku, 

"Walau apa pun jadi I tetap dengan you, I tetap pilih you."

Masa itu saja je aku usik suis kemarahan dia. Yes, I know Fero. Kalau orang itu tak penting, tak perlu nak sebut di dalam kehidupan kami. Well, positive thought though. Sekarang kita berada pada masa kini dan kena fikir untuk akan datang. Apa yang dah lepas, biarkan ia berlalu saja. 

Kami jatuh cinta, hanya dengan sekali pandang. I still remember how we met. I believe in Allah s.w.t. Ada sebab kenapa kami ditakdirkan berjumpa. Sehingga ke hari ini, kami berdua merupakan kawan, kawan baik untuk satu sama lain, musuh adakala, sahabat untuk saling menasihati, dan memperbetulkan, malah kekasih. Tak perlu jadi hipokrit antara kami. Apa yang dia nampak tentang aku, itulah aku. Bukan plastik. Dan begitu juga dia. Tiada yang hipokrit tentang dia. Apa yang aku dengar, apa yang aku nampak, bila dia dengan keluarga dia, dengan keluarga aku, itulah dia. Sedikit sebanyak, kami masing-masing terima kelemahan, kekurangan masing-masing, dan saling melengkapi kekurangan kami, dengan kelebihan apa yang kami ada. Fero merupakan hamba Allah s.w.t yang sangat ikhlas bagi aku. Cinta dia ikhlas. Kasih dan sayang dia juga ikhlas. Semuanya melalui perbuatan, dan jika dengan perkataan, ianya menjadi sangat istimewa dan penuh makna. (Tak la jadi macam iklan Digi, "sayang awak selama-lamanya", lepas tu bosan).

Haha.

Aku buat blog ini pun sebab, aku rasa aku nak coretkan semua yang membawa kegembiraan dan positive vibre dalam hidup aku. More to come, I guess. In shaa Allah. Hubby, if I die, you will read this okay? I love you. 


The plain us . 4 AM here.



Love,
El.