Wednesday, April 17, 2013

You have to understand !

Salam


Kenapa aku mengambil masa yang lama untuk menaip semua ini. Kalau dulu banyak saja idea hendak update. Mungkin sebab umur makin lanjut.  By the way, aku bakal konvo pada 13 May ini, insyaAllah, segalanya akan berjalan lancar. Sejujurnya, pada aku, aku bersyukur ada emak bapak yang educated. Alhamdulillah. Sebab mereka faham psikologi anak-anak mereka. Ya, aku dengan emak bapak aku ada ketika macam kawan, tapi pada masa yang sama, hormat itu perlu wujud antara kami. Respect is to be earned, not given. 

Persoalan menjaga hati itu perlu. Memandangkan aku anak sulung keluarga, sudah tentu segalanya untuk aku. Adik-adik aku menyayangi aku persis aku anak bongsu. Aku bangga dengan itu. Aku akan menjaga keluarga aku dengan baik, dan aku perlukan seorang bakal suami yang bisa menjaga aku dan keluarga aku dengan baik. Yang tidak berat sebelah, yang mengutamakan kedua-dua belah keluarga, sama adil, saksama. Itu yang selalu ku impikan. Untuk menjadi suri rumah itu adalah idea yang bernas seandainya bakal suamiku merupakan seorang hartawan, di mana aku boleh membelanjakan harta yang ada untuk kepuasan semua!
(Angan-angan tak sudah)


Ingatlah bahawa, dengan adanya ilmu, ia dapat meningkatkan martabat dan darjat kamu di sisi Allah s.w.t. Kita dilahirkan di dunia ini dengan ciptaan-Nya yang Maha Sempurna. Dianugerahkan akal dan otak, juga fizikal yang lengkap, cukup, itu dah kira bernasib baik. Ya, memang tak dinafikan, kita kena berusaha dengan cemerlang, tapi tak semua orang bernasib baik, dan bukan semua orang dapat rezeki yang sama. Betul ? Ada yang cepat, dan ada juga yang lambat. Yang penting usaha, dan doa.

Dan aku bangga menjadi anak mama abah, cucu pertama arwah Opah, yang memegang Degree ini kelak. Aku percaya pada ketentuan Allah, dan percaya pada rezeki yang diberi-Nya suatu hari nanti. 


Thank you Allah, Alhamdulillah for a great life ! 



Love,
EL.