Saturday, June 16, 2012

Since I Errr..

Memandangkan malam ini aku akan ke BBQ Party di Seksyen 7 Shah Alam, (cover up aku tak pergi ke Pre-Graduation Night), - Plus, aku ke BBQ Party untuk subject Issue. Fuhlamakkkk.

Ayat memang tunggang langgang sungguh. Okay, harap segalanya berjalan lancar. Tata.

Agak-agak

Berangan kejap.

Agak-agak boleh menang tak blog

sandyhandyellenyna.blogspot.com

Harap okay kot. tak larat nak betulkan lagi.

Want to say something

Hai and Salam,

Hello guys. How are you ? Alhamdulillah, presentation of the blog succeed ! Tunggu untuk Sir analyze and decide who is the winner ! Kalau ada rezeki, bolehlah bawa kesayangan-kesayangan saya belanja makan yang awesome! 

Baca title tak ? Hm, tu lah kan. I nak cakap sesuatu. Basically, bukan pasal sesiapapun. Saja-saja. Cuma ada things yang aku rasa tak patut untuk seseorang itu persoalkan.

Contohnya,

Isu pertama : Girlfriend / Boyfriend vs. Kawan.

To be honest bagi aku, kawan penting juga, ada benda yang kita enjoy bila bersama dengan kawan, dan ada things yang kita boleh share dengan mereka. Dan pada aku juga, boyfriend juga penting, sebab dia selalu ada, untuk kita, unless dia tak selalu ada untuk kita, kita bebas memilih 'kawan'.

Okay, kenapa aku kata boyfriend penting. Aku tak tahu lah orang lain, kan. Macam aku, cara hidup aku, dan kawan-kawan perempuan aku, biasanya lah kan, semua jenis bawa arus masing-masing. Tak payah nak touching lebih, once you got your own life, you've made the decision to follow the path that you have chosen right? Bagi aku, kalau kawan yang baik, tak semestinya kita kena contact dia setiap masa, saat dan waktu, dan mereka tak kan mengungkit pun atas apa yang telah mereka lakukan buat kita.

Cuma aku beruntung, alhamdulillah. Kawan-kawan aku bukan jenis talk shit behind my back. Kawan paling setia, Jehan, Marliana, Keknis, Izzati, Syima. Thank you guys. Love you so much. Mereka selalu ada, hadir bila aku perlukan pertolongan mereka, mereka tiada sindiran sinis, contohnya,

'Bila ada masalah baru cari aku'

'Bukan nak message'

'Jangan ganggu aku'

No, tiada langsung dan tak pernah. Bagi aku, the value of friendship is something yang kita tak perlu nak cakap langsung, kita tahu menilai, dan kita selalu doakan kebahagiaan untuk mereka. Kerana aku percaya, hanya Allah s.w.t sahaja dapat membalas budi baik jasa mereka. 

Yes, aku tak ramai kawan yang boleh lekat, atau sekepala dengan aku. Seriously. Tapi, walaupun begitu, aku seronok sebab walaupun aku tak ramai kawan, namun, orang sekeliling aku, semuanya baik-baik belaka. Alhamdulillah. :) Terima kasih Allah s.w.t. 

Boyfriend aku pula, tersangatlah baik buat aku. Walaupun orang kata dia EGO, ataupun keras kepala, tapi aku memang faham perangai dia begitu, so, tak payah nak paksa or kutuk dia sangatlah. Bagi aku, kalau kita faham perangai dia macam mana, cukup kalau kita tak payah nak merajuk tak tentu pasal dengan dia. I know my boyfriend well, because aku bersama dia untuk 1 tahun dan 4 bulan, I analyze everything tentang dia, juga family background dia. You don't have to talk shit about my boyfriend if you don't know him personally okay?

Aku kenal dia sebagai kawan juga kekasih. I found banyak different side tentang dia. SO that, I hope those people try to be matured enough. 

Oh, hari itu aku hendak berbuka puasa, almaklumlah, aku kan tiada sesiapa di Shah Alam ini, kawan baik aku, juga merangkap boyfriend aku menjadi peneman setia, sudah pastilah dia sentiasa ada untuk aku. Aku nak berbuka puasa kot. Takkan nak aku berbuka puasa seorang diri ? Sama juga macam aku nak ke UiTM Puncak Alam, 8.30 pm - 10.30 pm, tak kan juga aku nak drive seorang diri ? Betul tak ? Kalau you ada girlfriend, you mesti nak dia selamat. Boyfriend aku memang jaga aku 101% okay. That is why dia teman aku ke sana. Thank you KekNis and Fero. Apa aku lakukan untuk boyfriend aku, tak perlulah aku selalu cerita, sebab, aku bukan jenis hendak mengungkit semua benda untuk tunjuk aku ini baik gila. Pada aku, antara kekasih dan kawan, aku pergi pada kekasih dahulu, sebab, kekasih ni (yang betul-betul ada role of kekasih) kau kata lah dia apa jadah sekalipun, dia masih bersama dengan kau, nak touching paling lama pun 2 minit, itu kekasih. Kawan sepatutnya lebih memahami dan cuba faham kenapa kawan kau itu pilih kekasih berbanding kawan. Buang masa kalau nak gaduh sebab kawan kita itu pilih kekasih berbanding kawan. Umum mengetahui, bila kita sudah sayangkan juga cintakan seseorang seikhlas hati kita, makanya, kita akan bertindak sebagai Protector, untuk sentiasa melindungi, menjaga dia sebaik-baiknya. 

By the way, entry ini memang sekadar untuk luahkan perasaan aku. Adakala wujudnya orang tak tahu menilai erti persahabatan yang sebenar. Persahabatan bukan dinilai dengan DUIT. Money is not everything. Persahabatan bukan dinilai dengan kata-kata, juga bukan dengan barang berjenama. Aku dan boyfriend aku, bersahabat dahulu, then bila dah tahu segalanya tentang dia, baru boleh keep on ke next stage. 
GIVE and TAKE  bermaksud,

"Aku boleh terima kau seadanya"

Kau faham keadaan dia, kau tahu siapa dia, dia siapa pada kau, dan sebagainya. Lagipun we know that, kita bebas berkawan dengan sesiapapun, yang penting, bila kita berkawan itu, pastinya kena ada keikhlasan. Kerana, Allah s.w.t Maha Mengetahui. Allah sentiasa tahu apa yang terbaik buat kita. Kawan sahaja dengan semua orang, dan tak payah nak terasa diri itu terikat untuk ada kekasih, juga akan salahkan orang lain, kononnya lebih pentingkan kekasih. GO get a sweetheart, then you know how well you will protect him/her. Kita lebih cenderung untuk salahkan orang lain, tetapi, apa pun, sila cermin diri dahulu, dan analisa kelemahan diri kita sendiri. Unless, memang betul kawan kau itu dah muak dengan perangai kau, kalau kau sendiri yang asyik touching, siapa tak muak dan terasa nak muntah. Sudahlah sama jantina. Aku and my girlfriends if ada yang terasa, selalunya isu yang besar, okay. Takde lahh nak message,


"kau pentingkan boyfriend kau daripada aku"


We know that, kita akan selalu pentingkan orang yang memang kita sayang, dan cinta betul ? Unless kau tak cinta. Hahahahahah :)


Entahlah. Ini pendapat aku sahaja. My personal view of point. Heh. Dah nama blog aku, kan. :)


Love,
Elle Nyna.