Sunday, April 1, 2012

What shoud I do ?

Hai and salam.


Apa yang perlu aku lakukan, bila aku sudah menyampah ? Argh. -_-" Dan menyampah itu boleh membuatkan aku rasa tiada kemaafan bagimu, yang aku rasa bila aku pandang mukanya tiada lagi belas kasihan, simpati mahupun kasih sayang ? 

Itulah ! Siapa suruh berkira dengan aku lagi. Persahabatan yang aku anggap ikhlas, tetapi dibalas dengan 'Perkiraan' kau, menjadikan aku jadi 'Terpaksa' berlakon untuk terima kau sebagai so-called-kawan-sejati di dalam hidup aku. Allah s.w.t itu Maha Adil, seriously. Kalau kau berkira dengan sesama manusia, even RM1, RM20, RM25 sekalipun, Allah s.w.t akan berkira dengan kau tau tak. Maybe in term of rezeki, we never know, kan kan. Entahlah, aku harap kau tahu, yang kita tak kan selamanya hendak jadi berkira. Eii, macam-macam orang ada di dalam dunia ini. Aku pula terlalu baik pada orang sampai membenarkan orang melukakan hati aku. Tapi, I trust Allah s.w.t, hanya Allah s.w.t tahu apa yang terbaik untuk hamba-Nya. 

Apapun, hari-hari aku kena cari positive things about dia. Baru aku boleh tenang. Tapi masalah utama aku, setiap hari nampak sangat CALCULATIVE dia tu. Ada saja yang menyakitkan hati. Whatever it was, Being nice to someone you hate doesn't mean you're fake. It means you're mature enough to tolerate your hate towards them. Yes, its true.


Bye, kawan-kawan. Happy Sunday !


Love,
Elle Nyna.