Thursday, November 24, 2011

#7 Sunshine

Salam readers,

Alhamdulillah. Masih ada masa untuk berblog, diberikan sedikit ruang untuk meluahkan apa yang patut. Beberapa hari ini, kehidupan semakin ceria, terasa indah, mungkin kerana si dia yang seakan-akan memahami situasi saya. Dia baik, sungguh. :)


Masih teringat setiap message yang diberikan, buat saya tersenyum sepanjang perjalanan dari pintu UiTM Puncak Alam sehingga sampai di rumah pada malam itu. Lama tak saya senyum ? Yelah, hari Rabu, kelas saya berakhir pada pukul 4 petang, dan perlu membuat assignment yang kena hantar pagi tadi, but I think madam macam bias. Tak suka group kami or, maybe dia macam tahu kami tiada masalah dengan English. So she expects that we can do it well. Whatsoever.


"I love my boyfriend, seriously."


InsyaAllah, kalau ada jodoh saya dengan dia, jodoh kami panjang, dan saya memang telah ditakdirkan untuk bersama si dia, KAMI berdua adalah insan paling gembira. Sebabnya, cinta kami unik. Memang kami betul-betul saling jatuh cinta, setiap hari, setiap saat. 


Kalau difikirkan semula kisah kami, (sila andaikan situasi itu sendiri), he was playing football dengan kawan-kawan dia, then dia nampak saya baru balik kelas, hendak naik tangga flat rumah sewa saya, saya nampak dia, tapi saya tak tengok pun 2 hingga 3 kali. Saya tak focus pun ketika itu. But then, bila kami mengenali hati budi masing-masing, yes, kami akui, ianya bagaikan suatu takdir yang tertulis. We fall for each other, then. But he doesn't tell me that he likes me, love me, or whatever. Kami hanya berkawan, I repeat, berkawan. 



And Alhamdulillah, saya bersyukur kerana dapat memiliki cinta dia kerana tak semua perempuan yang sukakan dia dapat miliki cinta dia. I am proud to have him in my life. The most important is, jadi diri sendiri ! Usaha saya, keikhlasan saya, dia nampak, dia hargai, berbaloi, kerana dia juga mencintai saya. Dia tak sia-siakan cinta saya, dia tak permainkan saya, malah hati saya dia jaga dengan baik. Saya pilih dia, sebab saya tahu dia yang terbaik.  :)





Dear Sunshine,
I love you.

 

Much Love,
Elle Nyna


5th - 8th day

Salam readers,


Life ain't easy. Banyak sangat assignment kena settle. I miss him, I do.




Lots of love,
Elle Nyna.