Monday, November 28, 2011

Tunggang langgang

Salam readers,


Saya accept call from him this early morning. Dia komen tentang Bahasa Malaysia saya yang tunggang langgang, sampaikan dia kurang faham dengan apa saya taip di blog. Sebab utama yang menyebabkan dia berkata begitu, ialah disebabkan ayat saya, contoh :


Entahlah, I rasa buku tentang report format itu ada dalam kereta bonet I.

Kereta bonet ? Bonet kereta lah. (Si dia membalas)


Situasi orang mahu makan di ruang tamu, mungkin mereka berdiri, atau apa saja keadaan yang belum hendak duduk. Contoh ayat :

Adik, duduk makan lah.

Dia membalas : Makan duduk lah.
Semua itu adalah contoh ketandusan bahasa saya yang semakin meruncing. HAHA. Sebelum ini, saya tak notice sangat bahasa saya semakin tunggang langgang. Tak tahu kenapa jadi begitu. Ish Ish Ish. Semuanya begitu spontan. Anyway, thanks to him selalu betulkan bahasa saya. *wink*


Today I am going back to Shah Alam, ya Allah, betul-betul malas hendak balik. T-T Doakan perjalanan kami selamat. Terima kasih.



I love you. Video yang telah saya upload malam tadi, 27-11-2011. Just a review, memory yang akan kekal sampai bila-bila. Video ini juga personally untuk si dia yang melihat, saya tahu dia tengok dan hayati setiap bait-bait yang bermakna di dalam lirik lagu itu. I just know. Ceh :) One more thing, video ini sebahagian daripada aktiviti kami berdua sepanjang 2 bulan kami bersama untuk semester ini. Antaranya, ke Zoo Negara, Times Square, Library PPAS, During his birthday (paling I suka masa you tiup lilin di kek), going back to Ipoh (untuk Hari Raya Eid Adha 2011), to be honest, banyak lagi. Cuma ini sahaja yang sempat saya buat, due to assignment yang a lots !




Much Love,
Elle Nyna.

No comments: